Az NEXT erp szerves része a “főkönyvi modul”. Mivel a könyvelés nem önmagában álló feladat a cégek életében, hanem minden esetben a vállalkozás különböző területein felmerült adatok felhasználásával dolgozik, ezért kiemelt szempontként kezeltük, hogy az egyéb alrendszerekben keletkező adatok automatikusan átkerülhessenek ebbe a modulba. Ezzel növelni tudtuk a döntéstámogató rendszer hatékonyságát, a kontrolling rendszernek pedig könnyen elérhető adathalmazt biztosítottunk.
Két működésében eltérő megoldást kínálunk:
A NEXT Software Kft. által kifejlesztett főkönyvi rendszer részét képezi a vevői és szállítói folyószámla, a pénztár kezelés és a pénzügyi rendszer.
A hagyományos könyvelési funkciókat megtartva a rendszert kiegészítettük a folyamatosan felmerülő igények kielégítésére új funkciókkal:
- A rendszer alapszolgáltatása tartalmazza a több-devizás könyvelés lehetőségét.
- Automatikus kontírozás és mérlegkészítés is része a rendszernek, használata a felhasználó döntésétől függ. Az automatikus kontírozásnak a rutinfeladatok hibátlan elvégzésében van nagy szerepe.
- Párhuzamosan két év adatait könyvelhetjük,( az előző év zárlati munkálataival párhuzamosan könyvelhetjük a tárgyév adatait )
Az alábbi banki programok – bankok adatait tudjuk beolvasni és automatikusan kipontozni:
- Bankonet
- Spectra Light és Spectra Light .NET
- Electra internet
- BB
- ERSTE BANK
- CIK BANK
- K&H
- MKB
- Raiffeisen
- OTP
- Unicredit
A folyószámla kezelésben a vevői/szállítói folyószámlán kívül más, folyószámlaszerű analitikákat is tud kezelni a rendszer.